Ange ditt postnummer för att se vilken dag vi leverar i ditt område:

Köpvillkor

Leverans När du anger ditt postnummer på vår beställningssida får du reda på leveransdag för din ort. Leverans sker på leveransdag mellan kl 17 och klockan 21 och fram till ytterdörr på hus eller port på lägenhetsfastighet. Är du inte hemma lämnar vi din beställning utanför din dörr eller port om du bor i lägenhet.. Hör gärna av dig om det finns portkod, så ställs varorna innanför port. Ansvaret för leveransen övergår då till dig. Du får ett SMS ca 15 min innan leverans, som en notis om att leveransen är på väg. Bor du i lägenhet, kom gärna ner och möt upp oss och ta emot dina varor. Eftersom produkterna är frysta håller de ett antal timmar, men du bör försöka vara hemma så snabbt som möjligt för att lägga produkterna i frysen.

Beställning måste läggas senast fem dagar före leveransdag, annars kan leverans ske tidigast vid nästa tur till ditt område. Vi kan tyvärr inte leverera på andra dagar eller tider än de annonserade. I de fall Foderboxen inte kan leverera produkterna på utsatt tid har du som kund rätt att häva köpet och få pengarna tillbaka.

Fraktavgift Vi levererar fraktfritt vid beställning över 500 kr, annars är frakten 99 kr.

Beställningsvillkor Priserna är angivna inklusive moms. Frakt tillkommer vid beställning under 500 kr. All betalning sker via Klarna. Betalning sker med Visa eller Mastercard, internetbank eller faktura (Klarnas villkor). Är du under 18 år krävs målsmans godkännande. Beställningar utan fullständiga kontakt- och adressuppgifter kommer inte att levereras.

Byte och ångerrätt Enligt Distans- och hemförsäljningslagen gäller inte byte och ångerrätt på färskvaror och frysta varor (Distans- och hemförsäljningslag (2005:59) 4 § Bestämmelserna om ångerrätt i 9-16 §§ gäller inte distansavtal om .. en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal .. ). Naturligtvis ersätter vi trasiga eller felaktiga produkter. Vi återbetalar kund senast inom 30 dagar i det fall kunden på riktiga grunder häver köpet.

Tvist Vid eventuell tvist är vår policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Personuppgifter Dina personuppgifter lagras i en databas vid beställning av en vara från Foderboxen.se. Uppgifterna behandlas konfidentiellt och enligt Personuppgiftslagen (PUL). När du registrerar dig som kund accepterar du att vi registrerar dina personuppgifter. Som kund har du rätt att begära ändring eller borttagning av dina uppgifter. Du har även rätt att få utdrag om vilka uppgifter som finns registrerade. Vi lämnar aldrig ut personuppgifter till tredje part, förutom vid kortbetalning och fakturabetalning till Klarna. Undantag sker vid rättsliga åtgärder t.ex bedrägerier. Alla falska beställningar och försök till bedrägeri kommer att polisanmälas.