Ange ditt postnummer för att se vilken dag vi leverar i ditt område:

Vanliga frågor

Hur och när får jag min leverans?
När du går till vår beställningssida får du först ange ditt postnummer. Du får då svar på om vi levererar till din ort, och då på vilken veckodag. Leverans sker sedan mellan kl 17 och klockan 21, och fram till ytterdörr på hus eller port på lägenhetsfastighet. Produkterna levereras frysta i en tjockare papperskartong.

Hur gör jag om jag inte är hemma vid leverans?
Är du inte hemma lämnar vi din beställning utanför din dörr eller port om du bor i lägenhet. Ansvaret för leveransen övergår då till dig. Om det finns portkod, kontakta oss gärna innan, så ställs varorna innanför porten. Du får ett SMS ca 15 min innan leverans, så vet du när vi är på ingång. Eftersom produkterna är frysta håller de ett antal timmar, men du bör försöka vara hemma så snabbt som möjligt för att lägga produkterna i frysen. Kanske kan du be en granne att hjälpa dig om du inte är hemma?

Kan jag ändra leveranstiderna?
Vi kan tyvärr inte leverera på andra dagar eller tider än de annonserade. Eftersom leveranserna är dyra måste vi hålla oss till de bestämda leveransdagarna för att få ekonomin att gå ihop. Vi har ingen butik, utan tillhandahåller endast hemleverans.

Hur betalar jag?
Betalning sker direkt på vår webbplats efter din beställning. All betalning sker via Klarna. Du kan betala med bankkort, internetbank eller faktura (Klarnas villkor). Vi kan tyvärr inte ta betalning vid leverans då detta försenar fortsatt leverans för chauffören.

Kan jag ångra mitt köp?
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen gäller inte byte och ångerrätt på färskvaror och frysta varor (Distans- och hemförsäljningslag (2005:59) 4 § Bestämmelserna om ångerrätt i 9-16 §§ gäller inte distansavtal om .. en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal .. ). Detta beror bl.a på att vi efter leverans inte kan veta om produkterna t.ex varit tinade och frysts på nytt. Naturligtvis ersätter vi trasiga eller felaktiga produkter.

Varför kan ni inte leverera hem till mig?
Vi kör i dagsläget i huvudsak i Mälardalen, Stockholm och Uppsala, men planerar att öppna på fler orter framöver. Genom att göra en intresseanmälan på ditt postnummer ökar du möjligheten att vi inom kort kan leverera till ditt område.